ידיות בהלה במוסדות ציבור, למה חשוב לשמור על תקינותם?

ידיות בהלה, החוק בישראל מחייב את התקנתם לכל 100 איש בקומה. שנועד להגן על השוהים במבנה במקרה של המלטות המונית, שריפה, טרור וכד'. החוק כמו כן לא מסתפק בידית פשוטה, אלא בידית ארוכה המותקנת על כל רוחבה של הדלת. שכן בעת נראות קשה ניתן בלחיצה קלה להימלט מהמבנה.מנסיוני המקצועי מקומות רבים מעדיפים לנעול או לחסום את דלתות המילוט, לאחר שאלה קיבלו את האישורים הנדרשים. מאמר זה נועד להזכיר ולרענן את החשיבות של התקנת ידיות אלו והשארתם פעילות

שריפה בקניון בסיביר (מרץ 2018): אשר גבה 64 הרוגים בשריפה, 41 מהם היו ילדים. מדובר בקניון המשתרע על 23,000 אלף מ"ר הפתוח לקהל כ-5 שנים. מדיווחים מרשתות חברתיות נמסר שמדובר מעל 300 הרוגים.

חוקרי שריפות רוסים: בעת השריפה ידיות הבהלה ויציאות החירום היו חסומות ו/או נעולות אשר לא איפשרו את ההימלטות ההמונית מהמבנה. חמור מזאת מערכת גלאי העשן לא התריאו ולא פעלו כלל, כך שבעת ההתלקחות והעשן לא היה שום איש בטחון שהנחה את הציבור לאן להימלט. אם מדובר בהצתה או בקצר חשמלי, שריפה של 1000סלזיוס לא נותר דבר מלבד אפר. מבלי להמעיט בערך האובדן למשפחות, בעלי הקניון נאלצו לפצות את המשפחות בכ-17000 מיליון דולר. מבלי להתייחס לפן הפלילי הצמוד לאסון זה ולנזקים לרכוש.

בעלי עסקים רבים רואים בתקנות החוק, והדרך להשגת האישורים הדרושים כתהליך ארוך המקשה על התנהלותם. למעשה תקנות אלו ביסודם נועדו בכדי להגן לא רק על הציבור, אלא גם על העסקים שלכם מפני אסון של רכוש ואשמת פלילים. אי הקפדה על הנהלים יכולה לגרום לאסון נוראי.

המנעולן ההולנדי מעניק יעוץ חינם לעסקים. מוזמנים להתקשר 0548374474

© 2016 המנעולן ההולנדי. All Rights Reserved.