כספת ביתית – טיפים

כספת ביתית אמצעי הגנה מושלם מפני פורצים או להקשות/למנוע את הגישה לחפצים מסויימים (נשק או תרופות).כיום ניתן למצוא בשוק הכספות גם כספות ביתיות המשמשות להגנה לא רק מפני פורצים, אלא גם מפני שריפות ומזיקים ביולוגים. מדיווחי משטרה, אנו למדים שגניבות רבות נעשות על ידי בעלי מקצוע המגיעים אל הנכס כגון: מנקים, שיפוצניקים וכד' לכן אנו ממליצים להתקין כספת בבית למען השקט הנפשי שלכם.

איך בוחרים כספת ביתית / עסק:

ראשית עליכם לדעת מהם החפצים שאתם הולכים לאחסן בתוכה. כספת ביתית בעלת תכולה כלכלית גבוהה הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפנות לחברת הביטוח ולברר עימם מהם הקרטריונים הנדרשים, על מנת שזו תסכים לבטח את תכולתה.(לרוב חברות הביטוח ידרשו כספת במשקל של 50 קילו לפחות עם שני מנגנוני נעילה.

    • כספת לנשק –למחזיקי כספת לנשק אישי, נדרשת על פי חוק, הסיבה לכך נובעת מהצורך למנוע דרכי גישה אל הנשק, מפני ילדים וגנבים. בעת איחסון הנשק חשוב להפריד בין המחסנית לנשק עצמו, כלומר הנשק פרוק בכספת ואת המחסנית יש להחביא במקום אחר בבית. חשוב מאוד לקרוא את המאמר המצורף לקישור ולעמוד בהנחיות, למען ביטחונכם.

  • פריצה שקטה- מונח זה מתייחס לפריצה של מנעול ללא סימנים ונזק .בפריצה זו מנטרלים את החולשות של הכספת. אם כן פריצה זו מתייחסת לפריצה מקצועית, שכן על הפורץ להכיר היטיב את המבנה הפנימי של הכספת, על מנת לנטרל נקודתית את מנגנוני הנעילה. לאחר פריצה זו ניתן להשמיש את הכספת ולהחזירה לתפקוד תקין.
  • פריצה אלימה- על ידי חיתוך של הכספת בכלי חיתוך אגרסיבי. פריצה מסוג תייצר רעש רב שעלול לעורר את תשומת לב של השכנים. על כן מרבית הפורצים מעדיפים לעקור את הכספת ממקומה ולפרוץ אותה במקום אחר.אלמנט "הזמן" הכוונה למורכבות המנגנוני הנעילה וכמה זמן נדרש לפרוץ כל אחד מהם. מורכבות יתרה,לעיתים, מובילה גנבים לוותר על הפריצה, בשל הזמן הרב הנדרש. וה"רעש" העלול לעורר את תשומת הלב של השכנים ולהוות רמת סיכון גבוהה עבורם.
      • דרכי גישה לכספת –כל כספת באשר תהיה ניתן לפרוץ, הכל עינן של כמה זמן עומד לרשות הפורצים וכמה רעש ותשומת לב תעורר הפריצה בקרב השכנים.שני אלמנטים אלה הם חשובים מאוד, שכן כאשר הבית או הנכס מוגן במנעול איכותי ובסורגים תקיניים, כך גם עולה הסיכוי שרעש רב וזמן ארוך של פריצה של הדלת ימנע את הגישה אל הכספת.
    • קיבוע כספת ביתית– פורץ כספות מקצועי המתקין כספת יקבע את הכספת לרצפת בטון או לקיר בטון. גנבים חוששים להתפס בשל הזמן והרעש הרב הנדרש .כתוצאה מכך הם עוקרים את הכספת ופורצים אותה במקום אחר בכלים אלימים. כאשר הכספת מקובעת הדרך היחידה היא לפורץ אותה בפריצה מהירה ושקטה. אם כן ההגנה מספר אחת היא הקיבוע. הקיבוע חייב להתבצע באמצעות 4 ברגי ג'מבו אל קיר תומך או בטון או בחדר ממ"ד.
      • כספת ביתית עשויה מפלדה מחוסמת ולא ממתכת פשוטה -בעלת עובי דופן 5 מ"מ (מינימום),עובי דלת 10 מ"מ (מינימום) .במקרה של פריצה אלימה תהליך הקידוח בפלדה מחוסמת (ST37)  דורש קידוח במקדח מיוחד (יהלום) וזמן רב.
      • סוג הנעילה של הכספת ביתית צריך להיות מותאם לאופי השימוש של הכספת. אנו ממליצים על שימוש בקודן אלקטרוני, כאשר יש שימוש של מספר רב של אנשים ברמה היום יומית.  קודן מכאני מומלץ לכספות עם גישה למספר מצומצם של אנשים. בדרך כלל ככל שמספר הגישה יורד ככה ערך התכולה גבוהה יותר. אנו ממליצים במקרה של ערך תכולה גבוהה במיוחד על מנעול קומבינציה מכאני מדגם S&G  (בנקים ויהלומנים).
        • חסינות אש– כספת ביתית חסינת אש בדרכ עם עמידת לאש עד שעתיים. חשוב לוודא שהכספת שבחרתם היא בעלת עמידות לגזים. נכון שהאש אינה חודרת לכספת, אך היא מתחממת מאוד. בזמן שריפה החום של הכספת עולה ובתוך הכספת מצטברים גזים, אשר עלולים להשמיד את התוכן שיש בכספת. כספות בעלות התקן הגרמני VDS בדרכ' בעלות עמידות לגזים המצטמברים בחום גבוהה.

        כספת ביתית איכותית יכולה לשמש לחיים שלמים. אל תסתפקו בכספת פח מחנות לכלי בית.

        אין מחיר לשקט הנפשי !

    , , ,

    © 2016 המנעולן ההולנדי. All Rights Reserved.